Čtvrtek 23. září 2021, svátek má Berta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. září 2021 Berta

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M63i79r78o66s81l57a77v 44P58e39t13r 1252160588801

Kdybych chtěl provozovat například hospodu, proč mi stát chce zakazovat, aby se v ní nekouřilo či abych měl v neděli zavřeno, kdy je největší návštěvnost.

+2/0
24.12.2013 6:27
Foto

Urza 4711671244410

Protože je v dnešní době bráno jako normální, že stát má řešit všechny problémy....

+1/0
24.12.2013 12:10
Foto

M17i54r22o56s16l73a76v 84P28e31t56r 1372770198661

Skutečná pravice efektivně hospodaří, takže ihned je schopna sestavit vyrovnaný rozpočet. Snižováním nákladů a jiných břemen pro živnostníka se zlepší podmínky pro podnikání a radikálně se sníží nezaměstnanost. Tím, že víc lidí pracuje, stát ušetří na výdajích pro nezaměstnané a víc vybere, takže může zvýšit důchody, platy učitelů, lékařů...

+5/0
23.12.2013 9:57
Foto

M22i28r72o98s20l83a51v 16P92e58t24r 1842580558201

Pravice podporuje podnikání, aby co nejvíc lidí mělo práci a snižuje daně. Levice zvyšuje daně, aby měla z čeho rozdávat co nejvíce lidem, i těm, kteří to vůbec nepotřebují. Levice živnostníky co nejvíc zatěžuje registračními pokladnami, vyššími daněmi, nepružným zákoníkem, tím dusí živnostníky, kteří pokud už založili firmu, tak musí propouštět a novým se nevyplatí podnikat kvůli vysokým daním a administrativě a přebujelým evropským předpisům

+4/0
23.12.2013 9:54
Foto

A13n62t61o29n70í57n 50K33o71u92n14o71v58s22k11ý 9128350158498

Zdá se, že jste v uplynulých 7 letech žil někde jinde...

 Nebo jste zaregistroval něco jiného než zvýšení daní občanům, snížení daní (a odvodů) firmám a nárůst nezaměstnanosti?

0/−1
23.12.2013 22:02
Foto

Urza 4451611974680

Ale ano, zaregistroal.... zvyšování daní občanům i firmám.

Mimochodem, ony firmy nejsou tvořeny občany? Mimochodem, proč myslíte, že je mezi tím takový rozdíl? Zvýšení/snížení daní firmám se stejně promítne na ceně produktů a podmínkách pro zaměstnance, zvyšování daní fyzickým osobám též, ty věci spolu souvisí tak úzce, že je nelze moc oddělovat, zvýšení daní fyzických osob má prakticky tytéž dopady jako zvýšení daní firmám, jediný rozdíl je, že zpočátku asi dopadají jinak vážně na jiné subjekty, ale čím delší máte časový horizont, tím více jsou efekty obou daní podobné, až nakonec po nějaké delší době je to úplně jedno a má to přibližně týž dopad.

Co se týče Vaší kritiky nárůstu nezaměstnanosti, tak na zaměstnanost mají daně zrovna velmi negativní vliv.

+2/0
23.12.2013 23:56
Foto

M14i57r64o47s28l97a91v 87P28e39t18r 1272930748571

V posledních bylo zvýšení DPH, nic víc. A škrtání na špatných místech. Prodražením zboží a služeb se snížila koupěschopnost, tím se snížil i počet zakázek pro firmy, což zvýšilo nezaměstnanost. Proto je snížení či zrušení přímých daní prospěšné pro všechny. Pardon, pro ty, kteří nechtějí dělat, tak ne.

0/0
24.12.2013 6:21
Foto

A48n18t71o94n11í16n 15K22o91u92n91o55v88s79k18ý 9198570158938

Pánové vy nedoceňujete výsledky práce Mao-ce tunga tuzemské permanentní daňové revoluce Kalouska:

1) Snížení daně z příjmu právnických osob (snižovaly se i odvody).Celkově se tato daň snížila v naší zemi o 20 %-ních bodů na současných 19%.

2) Kdekoliv byl v okruhu 10 metrů na dosah mikrofon, pan ministr do něj hlásal, že musíme mít lineární daň z příjmů fyzických osob, abychom "netrestali úspěšné" A tak máme 15 % (kromě nás mají lineární daň z příjmů ještě Rusko a pobaltské státy - zřejmě náš vzor - když v civilizovaném světě je běžné zdanění progresivní)

3) Když přijmu idiotský názor pana Kalouska, že daně jsou trest, musím potrestat chudé, protože nikdo jiný mi už k naplnění rozpočtu nezbyl, a tak zvýším (zejména sníženou) sazbu DPH

Myslím, že ne nadarmo, získal tento (vyznamenaný mezinárodně) ministr financí pověst skvělého obhájce zájmů 1% nejbohatších občanů a zahraničních investorů (vlastní u nás 75% firem).

Ze stejného soudku byl i jeho poslední návrh na zrušení daně z dividend, typického to příjmů těch nejbohatších. Těch cca 9 mld je zhruba tatáž částka o kterou připravil důchodce změnou valorizačních postupů... Takže to shrňme - ano, je mi milejší, aby daně platily firmy a ne my občani. A je mi nemilé, aby daňové úlevy firmám a nejbohatším občanům platili ti nejchudší. Mimochodem daň ze zisku není nákladová položka, jen sníží dividendu vyplacenou akcionářům, takže není důvod, aby se změna této daně promítala v ceně produktů - hospodářský výsledek je stále stejný, ať je daň 19%, nebo když byla 39%.

+1/−1
24.12.2013 9:51
Foto

K56a71r15e19l 31N34o79v14á85k 8413498948166

Kalousek je typický levičák !

Jeho činy ho jasně charakterizují.

0/0
24.12.2013 11:11
Foto

Urza 4361761664400

Ano, to je výsledek práce naší levicové vlády.

Jinak oceňuji, že říkáte "lineární daň", nikoliv "rovná daň", jak bývá v dnešní době orwellovských změn významů pojmů zvykem.

+1/0
24.12.2013 11:42
Foto

K73a66r96e61l 98N45o72v54á36k 8513138188196

Pravděpodobně chcete říct, že jsme měli pravicové vlády.

To je ovšem pouze mediální mystifikace.

Nečas, Kalousek i Topolánek jsou ostře levicové a k tomu prolhané kreatury.

+1/0
24.12.2013 11:06
Foto

A29n60t22o10n28í85n 42K98o49u70n31o11v28s79k51ý 9978840298218

Pomíjíte jeden podstatný důvod proč se starat o chudé a nezaměstnané - ono se to totiž vyplácí.

Podívejte se na opačný pól a do srdce současného režimu do USA:

Výsledkem Reaganem prosazené neoliberální ideologie a s tím spojeného vykašlání se na sociální služby a dávky je obrovská kriminalita (u nás 280 vězňů na 100 tis obyvatel, v Dánsku 70, v USA přes 750). USA mají ve srovnání s námi ohromné vojenské výdaje relativně i absolutně, ale na vězeňství vynakládají 2x tolik co na zbrojení.

I u nás jsou výdaje na jednoho vězně 5x vyšší než na jednoho nezaměstnaného.

Co uděláte, když vás nikdo nezaměstná, nikdo vám nic nedá a lehnout si a umřít se vám nechce? Možná vás napadne jít a vzít si něco, co vám nepatří...

Myslím, že je třeba se na sociální dávky přestat dívat jako na zbůhdarma vyhozené peníze, ale začít se na ně dívat jako na docela rozumnou investici.

+1/−6
22.12.2013 23:17
Foto

R23a77d45e90k 17P41r57o35c42h64á93z81k75a 2953769218

Na vězeňství mají v USA velké výdaje kvůli pošahanému přístupu k drogám. Kdyby se na to vykašlali, nebo kdyby aspoň měli tak línou policii jako my, nemuselo jich být v lochu tolik :-)

+3/−1
22.12.2013 23:54
Foto

K88a81r16e17l 89N34o41v33á94k 8743598798646

Autor rozhodně nepíše nic ve smyslu, proč se nestarat o chudé.

Reagujete na něco, co v textu není.

+4/−1
23.12.2013 9:21
Foto

A30n55t51o32n90í94n 41K83o69u14n67o70v60s98k43ý 9548870548158

Jste lehkooký čtenář.

Celý blog je jedna velká filipika proti státnímu sociálnímu systému.

A tak jsem přesvědčen, že na příkladu USA ukázat jak smutné to má výsledky je nejen přiměřená, ale i potřebná reakce.

0/−2
23.12.2013 19:58
Foto

Urza 4511671624250

On není lehkooký čtenář, Vy si jen neumíte vůbec představit možnost, že o chudé by se lidé starali i beze státu.

+3/−1
23.12.2013 20:21
Foto

A77n21t31o88n45í22n 94K42o80u76n70o21v19s52k58ý 9848110458378

Představa je krásná věc, ale když se můžeme podívat jak realizace takové představy funguje, je to mnohem přesvědčivější než všechny teorie.

0/−1
23.12.2013 20:28
Foto

Urza 4281761474460

Čili abych to řekl zcela jasně: píši proti STÁTNÍMU sociálnímu systému, avšak nejsem proti sociálnímu systému obecně. 

Vadí mi jen to, když se ty peníze loupí násilím; proti dobrovolnému sociálnímu systému pochopitelně nemám vůbec nic.

+3/−1
23.12.2013 20:22
Foto

A39n34t97o77n16í30n 54K38o96u66n40o72v20s68k15ý 9948700748718

Ale já vám velmi dobře rozumím.

Jen s vámi naprosto nesouhlasím.

A říkám i proč - viz USA.

0/−2
23.12.2013 21:24
Foto

Urza 4861921894860

A USA mají být jako příkladem čeho?

Víte, když říkám, že nechci státní sociální systém, tak to pochopitelně není tak, že bych chtěl vysoké daně a žádný sociální systém, to je pochopitelně největší prohra. Já netvrdím, že stát má vybírat vysoké daně a nestarat se.... já říkám, že stát se nemá starat, ale zároveň, že nemá lidem brát ty peníze (a připravovat je tím o možnost starat se dobrovolně).

+2/0
23.12.2013 23:44
Foto

A34n12t39o69n14í16n 39K44o47u39n74o91v63s46k43ý 9878210368488

To je řečnická otázka, že?

Velmi detailně je již zodpovězena a doložena čísly výše - vykašlat se na státní sociální systém, spoléhat na štědré mecenáše, to vede k obrovské kriminalitě.

Díky, nechci.

0/−2
24.12.2013 9:31
Foto

Urza 4721531774780

Jste nadán schopností číst a rozumět psanému textu?

Ignorujete ten můj druhý odstavec záměrně, nebo jej prostě nechápete?

Já samozřejmě uznávám, že když stát vybírá vysoké daně a nestará se, je to špatně. A nikdy jsem nic takového neobhajoval.

Když říkám, že stát nemá provozovat sociální politiku, myslím tím pochopitelně i to, že má nechat lidem peníze a nevybírat od nich tak vysoké daně....

0/0
24.12.2013 11:59
Foto

Urza 4481251944490

Ano, starat o chudé se vyplácí; není však třeba kvůli tomu loupit.

Problém vězeňského sistému, policie a práva budu rozebírat za několik dílů.

+2/0
23.12.2013 13:30
Foto

F66r53a15n60t52i48š46e73k 74K76š59í50r 2319666325

Pokud se sociálno organizuje za pomoci násilí, produkuje časem obrovské problémy.  Ano krátkodobě to může fungovat, ale dlouhodobě ne.

+4/0
22.12.2013 21:55
Foto

P91a42v45e75l 51K58u36c85h59t60a 4546261437554

Češi jsou bohužel extrémisté a tak jako po 48. znárodnili na rozdíl od bratrů Poláků, Sasů, Braniborů a Prušáků vúbec posledního holiče i ponocného, tak dnes různí Urzové chtějí zlikvidovat sociální systém a dostat lidstvo na úroveň zvířecí smečky. Už jsem tady psal, že i takový Topolánek mluví o nutnosti mixu opatření a nástrojů aby společnost mohla fungovat. Ten mix je nutné měnit, adaptovat, v tom souhlas. Ale vyhlazením sociálna se země neposune vpřed. Jen se bude více krást, podvádět, odklánět i zabíjet. Ten adaptovaný sociální systém je nakonec nejmenší zlo.

+1/−3
22.12.2013 21:51
Foto

R32a89d53e18k 66P72r89o42c78h31á52z27k72a 2673209618

Ale tady se nemluví o likvidaci sociálního systému, pouze o jeho privatizaci :-)

+4/−1
22.12.2013 22:30
Foto

K84a26r15e30l 85N46o12v48á53k 8903398678546

Autor je proti násilí.

Je zcela v rozporu s textem Vaše interpretace, že "Urzové chtějí zlikvidovat sociální systém".

+4/0
23.12.2013 9:23
Foto

Urza 4101961324130

A vidíte někde v mém textu, že by měl sociální systém zaniknout? Ne. Pouze říkám, že by se v rámci něj nemělo loupit a měli by to dělat lidé dobrovolně. Toť vše.

+4/0
23.12.2013 13:32
Foto

P27a52v85e15l 41K64u93c42h58t63a 4246331337844

Češi jsou bohužel extrémisté a tak jako po 48. znárodnili na rozdíl od bratrů Poláků, Sasů, Braniborů a Prušáků vúbec posledního holiče i ponocného, tak dnes různí Urzové chtějí zlikvidovat sociální systém a dostat lidstvo na úroveň zvířecí smečky. Už jsem tady psal, že i takový Topolánek mluví o nutnosti mixu opatření a nástrojů aby společnost mohla fungovat. Ten mix je nutné měnit, adaptovat, v tom souhlas. Ale vyhlazením sociálna se země neposune vpřed. Jen se bude více krást, podvádět, odklánět i zabíjet. Ten adaptovaný sociální systém je nakonec nejmenší zlo.

+1/−1
22.12.2013 21:51
Foto

K67a74r97e74l 38N20o22v68á85k 8873158648756

Autor rozhodně nepíše nic o "vyhlazením sociálna".

+3/0
23.12.2013 9:24
Foto

Urza 4431321864770

Já rozhodně netvrdím, že by neměl fungovat žádný sociální systém. Tvrdím pouze, že by měl být dobrovolný a nemělo by se v rámci něj loupit.

+3/0
23.12.2013 13:28
Foto

M33i30r24o54s25l34a55v 52M60a21c87e36k 5811865250292

libertarián se nám zde snaží prezentovat svoji vizi dobrovolného sociálního systému, kterým se má dle něj nahradit systém státní, tedy nedobrovolný. Spoléhá na to, že nedostatky systému státního dobře známe, zatímco o systému dobrovolném nevíme vůbec nic. Jenže systém dobrovolný známe také, a to zejména z Karlova mostu a okolí, kde se povalují žebráci a otrhanici žadonící o drobné. Aý uavede pan libertarián svůj dobrovolný systém, bude celá republika jeden Karlův most, ale bez turistů Rv

+2/−5
22.12.2013 20:45
Foto

P15e70t91r 55M35i68c21h90á58l66e96k 4109760886608

Takže státní systém funguje dobře - až na ty žebráky z Karlova mostu jo?

+5/0
22.12.2013 20:47
Foto

M20i70r84o89s13l19a39v 52M50a52c31e76k 5981335410132

žebráci z Karlova mostu se pohybují v systému pana libertariána - v systému dobrovolném

0/−3
22.12.2013 20:48
Foto

P10e88t45r 69M71i39c41h52á64l18e33k 4959580366548

A proč se o ně stát nepostará?

+3/0
22.12.2013 20:49
Foto

M75i71r59o77s65l95a96v 22M19a75c28e51k 5131135900222

Proč by se o ně staral ? Libertariáni se nestarají o nikoho.

0/−4
22.12.2013 21:12
Foto

P66e26t62r 96M20i41c28h87á79l39e42k 4359930856428

A oni vládnou libertariáni?

+4/0
22.12.2013 21:14
Foto

M93i23r96o55s15l48a55v 75M16a13c76e35k 5931535860372

vládnou . na Karlově mostě .

0/−3
22.12.2013 21:53
Foto

J48a73n 95R65á78ž 9942399449437

Pan Macek je vtipálek. Neberte ho vážně.

+5/0
22.12.2013 21:23
Foto

K52a70r96e35l 63N71o27v32á42k 8343378158566

V příspěvku máte čouhající oxymóron.

Říkáte, že o systému dobrovolném nevíte vůbec nic a o několik málo řádků níže popisujte ničivé následky dobrovolného systému na celou republiku.

+2/0
23.12.2013 9:29
Foto

Urza 4841721214500

To je naprostý nesmysl.

Já pochopitelně neprosazuji to, aby stát vybral daně, ale pak za ně nikomu nepomáhal. Ono těžko můžete vinit z toho, že jsou málo solidární, když je stát napřed okrade a prohlásí, že se o potřebné postará.... oni se pak relativně často nestarají, protože už jednou byli okradeni a bylo jim řečeno, že z těch peněz se postará stát.

Jak ta STÁTNÍ PÉČE dopadá, vidíte kolem toho Karlova mostu. Ten hlavní problém pochopitelně není v tom, že se stát stará, ale v tom, že vybírá ty daně.

Takže to, co vidíte kolem Karlova mostu, je ukázka toho, jak stát napřed zdanil lidi a řekl jim, že dál už se postará....

+3/0
23.12.2013 13:28
Foto

J55i92ř42í 15Č34u44m92p12e92l61í97k 5296626972831

Pane autore,

na to stačilo několik vět. Vše ostatní je zcela zbytečné.

Doufám, že máte, jako programátor lepší výsledky, protože ten váš článek nic neřeší, pouze říká, že se vám sociální systém nelíbí a že by jste ho zrušil. Běžte to raději vysvětlit těm nezaměstnaným a těm co žijí v bídě i za současného režimu.

+2/−5
22.12.2013 20:44
Foto

R62a21d61e76k 57P50r52o41c58h12á61z29k58a 2313919878

Nezaměstnaným by to měli spíš vysvětlovat zastánci silné státní regulace: "Víte, když někdo chce někoho zaměstnat, tak musí začít platit státu výpalné ve výši desitek procent, ze zisku vytvořeného zaměstnancem si taky stát pár procent vezme, pak vám ještě stát zakáže zaměstnance propustit a když přece, tak za velké odškodné, ještě mu budou rajtovat po hřbetě různí kontroloři všeho možného, no divíte se, že se na Vás vykašle, pokud mu zrovna ihned nepřinesete 200% zisk?"

+6/0
22.12.2013 21:33
Foto

A32n54t38o48n45í11n 37K27o36u14n33o69v19s29k13ý 9788350538528

Navrhujete tedy místo práce začít raději zdaňovat kapitál?

0/−3
23.12.2013 8:25
Foto

K33a95r62e98l 13N60o82v13á72k 8253438798116

Z celého textu je zřejmé, že daně autor navrhuje snižovat současně s výdaji státu.

+4/0
23.12.2013 9:35
Foto

A72n74t74o34n58í47n 61K82o43u50n52o26v81s31k39ý 9988810928158

Jen snižovat?

Není to málo?

Co je tak zrušit úplně?

To by byla paráda, ne?

+1/−1
23.12.2013 20:00
Foto

Urza 4781561644360

Ano, přesně tak.... on měl pan Novák samozřejmě pravdu v tom, že navrhuji snižovat daně spolu s výdaji státu, ale faktem je, že je v ideálním případě (daně i výdaje) chci mít na nule.

+3/0
23.12.2013 20:20
Foto

A90n38t45o84n27í34n 54K20o70u53n68o46v53s37k54ý 9768150908618

No a kde je něco takového realizováno a jak to funguje?

Pákistán? Nebo snad Somálsko?

Že by tohle měl být náš ideál?

0/−2
23.12.2013 20:32
Foto

Urza 4881541194820

Přiznám se, že o Pákistánu nemám příliš informací, takže k tomu se nemohu vyjádřit, ale v Somálsku to rozhodně pomohlo.

Teď pozor.... zde přichází myšlenkový proces, se kterým má většina socialistů problémy, zkusím to tedy pomalu: Somálsko je na tom velmi špatně; daleko hůře než vyspělé země jako třeba ČR. To je mi jasné. Ale je nesmyslné porovnávat Somálsko s ČR, když Somálsko se do toho srabu dostalo ještě v době, kdy tam byl stát. Na druhu stranu má smysl porovávat Somálsko z doby, kdy v něm byl stát, se Somálskem z doby, kdy v něm byla anarchie.

A z tohoto porovnání jednoznačně vyplývá, že anarchistické Somálsko fungovalo mnohem lépe než Somálsko se státem; existuje o tom několik studií, na požádání Vám mohu jednu z nich dodat, tu jsem četl celkem nedávno, takže ji mohu ještě najít.

Každopádně znovu zdůrazňuji, že je celkem jasné, že Somálsko má mnohem horší životní úroveň než třeba ČR a je naprosto scestné porovnávat Somálsko s ČR či nějakou jinou vyspělou zemí. Proč? Protože na tom bylo tak bídně už když tam byl stát, není to tak, že by anarchistické Somálsko bylo stále chudší a chudší, zatímco etatistická ČR bohatší a bohatší; smysl má porovnávat Somálsko se státem a Somálsko bez státu, přičemž z tohoto porovnání vychází jednoznačně lépe Somálsko bez státu, neboť anarchie přinesla Somálsku skutečně mnoho pozitiv (a znovu opakuji, že je mi jasné, že je to tam stejně velmi špatné, což ale neznamená, že to tam s anarchií nebylo LEPŠÍ než se státem).

+1/−1
23.12.2013 23:39
Foto

A30n38t53o14n89í31n 37K11o54u18n48o82v94s22k62ý 9438580888398

Myslím si, že zavést džungli a právo silnějšího, vybaveného větší palebnou silou je v současné době ptákovina naprostá.

Naléhavě doporučuji hledět na jiné vzory.

0/−2
24.12.2013 10:01

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz