Čtvrtek 23. září 2021, svátek má Berta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. září 2021 Berta

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A69n38t92o81n75í13n 67K81o59u52n10o41v84s56k28ý 9368180428648

Teorie je krásná věc, ale máte nějaký příklad toho, že někde volnotržní zdravotnictví funguje lépe než by fungovalo státní?

0/−1
30.12.2013 10:27
Foto

J88a59n 27R91á70ž 9142909799727

Zcela "volnotržní" zdravotnictví v našich končinách fungovat nebude a zažil jsem všechny jeho nešvary v USA, takže jsem proti. Ale na druhé straně tak široce pojatá zdravotní péče hrazená z veřejných zdrojů a s tak nízkou spoluúčastí pacienta, je neufinancovatelná, aby byla skutečně kvalitní. Dokud bude  správce veřejných zdrojů na zdravotnictví (tak zvané zdravotní pojišťovny)  tak sešněrován, že nemůže dopřát klientovi komerčni připojištění "nadstandardu" a naopak nesmí  z automatické úhrady vyřadit např. adrenalinové sporty, konzumenty drog, alkoholilky a vědomně (úmyslně) způsobené újmy na zdraví (např. způsobené při páchání trestné činnosti), tak bude veřejné zdravotnictví v permanentní krizi.

+1/0
30.12.2013 11:09
Foto

M80a65r10t49i30n 46M98i81k34o28l83á27š93e80k 7440940533

Paradoxní na tom ovšem je, že kupříkladu v 19stol. se teoriemi o státem řízeného zdravotnictví zabývala možná hrstka teoretiků, ale určitě se jí nezabývala naprostá většina veřejnosti. Tehdy nikdo nespatřoval  ve zdravotnictví znaky něčeho, co bylo později označeno za

tzv. veřejný statek, a tak na soukromém zdravotnictví viděl jen málokdo něco zvláštního. Tato situace se ovšem začala měnit v 20. století a ohromným nárůstem moci organizací typu American Medical Association. Více najdete zde: http://mises.org/daily/1547

0/0
30.12.2013 11:27
Foto

Urza 4921581624560

Dobrá otázka, nemám. Na druhou stranu nemám ani příklad opaku.

Nevím totiž o žádné zemi, kde by se změnilo v nějakém krátkém období zdravotnictví z volnotržního na státní či naopak.

0/0
30.12.2013 11:46
Foto

J44i64ř78í 89Ř31e16z19n20í10k 2212710216875

V době válek a revolučních převratů snad ano? Dr. Živago skvělý příklad.

0/0
30.12.2013 14:56
Foto

Urza 4181781854100

To není moc dobrý příklad, protože v takových situacích se mění poměry v celé společnosti.

0/0
31.12.2013 3:27
Foto

D90r64.19J29a54k83u24b 79M71a64c46h 8572745590965

Mohu nabídnout malý příklad. Dlouhou dobu byl odběr pupečníkové krve pro možnost privátního uchování nebo banky zcela jednoduchou záležítostí. Dohoda, dodání příslušného balíčku, 5 min. odběr a odevzdání dohodnutému dopravci. Až přišli "osvícení" politici a prohlasili tento odběr za transplantaci. SUKL ( ústav pro kontrolu léčiv) vypracoval drahý postup.Chceme-li se znovu do odběrů zařadit musíme podat žádost, přiložit stavební plány nemocnice se zakresleným místem porodních sálů,pozvat komisi,která vše zkontroluje a provedena za cca 18000.-školení. Pak se vše projedná a možná nám bude akreditace do 3 měsíců udělena.Ale nejdřív se prý musím spojit s úřednicí,která je zodpovědná za naši oblast.Před třemi měsíci jsem ji kontaktoval a čekám a čekám. Kocourkov? Kdepak dnešní demakraticko-úřednická realita.

0/0
30.12.2013 9:03
Foto

Urza 4301201344310

Děkuji, to je moc hezký příklad.... bohužel se obávám, že není výjimkou, ba naopak, výjimkou bude spíše opak.

0/0
30.12.2013 11:40
Foto

J45a69n 40R25á91ž 9712239279727

Chcete bezplatné zdravotnictví, které léčí všechno? Tedy i to, co si způsobujeme vědomě? Jako jsou např. úrazy při adrenalinových sportech, nebo nemoci z drog, či alkoholismu? Pak se nesmíte divit, že je zdravotnictví finančně poddimenzované. A to nemluvím o těch pitomých třiceti korunách, které se staly kardinální politický problém. 

P.S. Fakt nechápu, proč se zrušením těch třiceti korun Babiš souhlasil!  Blbec!

+3/0
29.12.2013 22:50
Foto

Urza 4551811914350

No.... ne, že by zrovna těch 30 korun bylo tak podstatných; to je věc čistě politická, prakticky je to asi dost jedno, ten poplatek je symbolický.

Každopádně Babiš byl celkem jasný už v předvolebních debatách, tam se ukázalo dost jasně, co je zač :o(

+1/0
30.12.2013 3:08
Foto

J26a66n 92R66á97ž 9462249209947

Slib zrušení poplatku vyhrál socialistům krajské volby. Je to pitomost, ale stalo se to v Česku ohromné politikum, které hlupáci přímo prožívají. Politici mohou být uklidní, když pro voliče je 30Kč tak důležité politické téma, ze to vyhrá volby a musí to být součásti koaliční smlouvy, kde klidně chybí, a voličům to nevadí, jak se bude dělat skutečná reforma zdravotnictví i školství......např.

+1/0
30.12.2013 10:50
Foto

Urza 4741501444530

Přesně tak, máte bohužel plnou pravdu :o(

O debilních 30kč je větší zájem než o miliardy a hlavně o svobodu :o(

0/0
30.12.2013 11:47
Foto

J72i52ř46í 21Ř24e67z97n53í63k 2642310336935

Otázka zní, jak anarchokapitalistický systém ve zdravotnictví řeší problém bacilonosičů a problém plošné prevence (např. očkování) u těch jedinců, kteří odmítnou za to zaplatit, resp. nejsou dobrovolně pojištěni.

0/0
29.12.2013 22:10
Foto

Urza 4361811694950

Těžko říci, ale asi je to jejich věc. Zrovna ty očkované to asi tak moc zásadně a kriticky trápit nemusí, nebo ano?

0/0
30.12.2013 3:06
Foto

J17i26ř81í 53Ř31e58z91n14í62k 2222870176345

To tedy musí, pokud existuje ohnisko nákazy, tak existuje zvýšená pravděpodobnost, že se i ti očkovaní nakazí.

0/0
30.12.2013 9:35
Foto

Urza 4741641744570

Jasně, podobně jako když každého, u koho se nemoc projeví, rovnou necháte spálit, určitě tím také snížíte riziko toho, že se nemoci budou šířit.... na druhou stranu je to prostě o tom, zda máme právo nutit násilím ostatní lidi k něčemu jen proto, abychom si zvýšili šanci neonemocnět.

+1/0
30.12.2013 11:42
Foto

J27i50ř74í 36Ř43e67z34n37í71k 2122370456735

ad poslední věta:. 1) děláme to, když dáváme souhlas s existencí veřejného zdravotnictví, 2) ono dnes je ten problém živý, snad pouze u chřipkových onemocnění, možná si prostudujte, jak by vámi uváděnými systém napomohl zilikvidovat tuberu, kde musíte likvidovat i krávy v soukromém vlastnictví, abyste zlikvidovali možná ohniska nákazy, 3) z hlediska ohrožených jedinců jde o akce typu preemtivní sebeobrany.

Byl bych vážně ten nejspokojenější člověk na světě, kdyby byly libertariánské modely realizovatelné. Ale obávám se, že i v ideálním dokonalém libertariánském světě by velmi brzy začaly vznikat protostáty, které by velmi rychle začaly vyplňovat prázdný prostor tak jako se to dělo v prvních stoletích po pádu ŘÍŠE ŘÍMSKÉ. Nicméně samozřejmě platí, že libertariánské modely jsou skvělým nástrojem k odalování slabin modelů standardní ekonomie. A naopak.

0/0
30.12.2013 14:55
Foto

Urza 4521861374350

Ten souhlas nedávají všichni. A "preventivní sebeobranou" se dá nazvat prakticky všechno.... i gulagy byly "preventivní sebeobrana" režimu.

+1/0
31.12.2013 3:26
Foto

J78i42ř27í 70Ř28e30z87n28í19k 2142840656565

Platí, že pokud za použití mírného násilí zavedeme povinné zdravotní pojištění, tak je efektivnější než dobrovolné, zvláště v případě infekčních chorob. Dále v něm vznikají úspory z rozsahu. Prvních 100 pojištěnců může uhradit dejme tomu 1 operaci srdce. Druhá příjde laciněji, operater už získal zkušenosti, takže už stačí na její zafinancování třeba dalších 50 pojištěnců.

V dobrovolném systému, kde se třeba pojistí polovina obytelstva z těch 100, tak při stejné výši těch příspěvků níkdy nenalezneme finance provedení operace srdce.

0/0
29.12.2013 21:39
Foto

Urza 4391561684280

Zajímavé.... podle této logiky by mělo tam, kde přibývá lidí, zažívat zdravotnictví ukrutné zlepšení kvůli úsporám z rozsahu.... leč realita to nepotvrzuje.

0/0
30.12.2013 3:04
Foto

J78i63ř28í 30Ř79e81z24n29í93k 2852880756265

A nezážívá zdravotnictví od prosazení veřejného zdravotnictví ukrutná zlepšení?

0/0
30.12.2013 9:37
Foto

Urza 4471441294960

Ne. Zažívá zlepšení kvůli technologickému pokroku.

Že příčinou je technologický pokrok a nikoliv veřejné zdravotnictví, lze vidět v místech, kde není technologický pokrok, ale je tam veřejné zdravotnictví; je jim to stejně prd platné a zdravotnictví je tam otřesné.

0/0
30.12.2013 11:44
Foto

J48i84ř41í 39Ř55e31z54n48í25k 2572290516155

Existence instituce veřejného zdravotnictví umožnila ten ten technologický pokrok. Bez institucí není technologický pokrok  možný.

0/0
30.12.2013 14:59
Foto

Urza 4551971884140

Tak to už je naprostý nesmysl, který lze velmi jednoduše vyvrátit. Nebo snad chcete tvrdit, že třeba v devatenáctém století se lékařská věda nevyvíjela??

0/0
31.12.2013 3:28
Foto

J33i18ř72í 16Ř57e61z45n56í98k 2352110386435

Spolu s veřejným zdravotnictvím.

0/0
5.1.2014 22:07
Foto

F87r46a31n37t42i17š82e86k 49M17a96t75ě41j66k65a 8987514809437

Příjemné osvěžení zdravým rozumem. Díky za to ;-)

+3/−1
29.12.2013 21:33
Foto

J77a37n 43R21á21ž 9332429379787

Jo. Souhlas!

0/0
29.12.2013 22:53
Foto

Urza 4921981324280

Díky; u Vašich článků si často říkám totéž.

0/0
30.12.2013 2:51
Foto

J46a86r24o41s14l83a27v 65V81e30j45t67a64s19a 5814300783906

Náklady na parlament, ministerstva, státní správu atd. jsou vyhozené peníze. Urza všechno zastane zadarmo.;-D

0/0
29.12.2013 21:21
Foto

Urza 4101831304930

Proč Urza? Snad doktoři, ne? Nebo Vy snad potřebujete ministra a úředníky, abyste byl ošetřen? K čemu je Vám státní správa ve zdravotnictví?

0/0
30.12.2013 3:02
Foto

J65i60ř13í 19S26e18l74u55c18k55ý 7188739564947

Zdravím, víceméně máte pravdu.

Obvykle je v kulturních státech placen nějaký bazál + záchranka+ nezaplatitelné nemoci+ vrozeně invalidní - z daní. To jako odpověď některým dotazovatelům níže. To ale stojí zlomek toho, co jde rukama úředníků dnes.

S těma pojišťovnama - nějak je musíte regulovat - třeba aby neměli tendenci se zbavit draze nemocných pacientů... ale obecně je to neuvěřitelný busines (pojišťovnictví), regulace se dají nastavit jako podmínka založení a fungování.

Jinak pro šťouraly - zdravotní pojišťovny v čr nejsou pojišťovny, jsou to správci daně a navíc- nikomu za nic neručí, maximálně pak ekonomicky své DR,  takže logicky- čím víc odrbou léčení, tím lépe. Systém je založen v principu zle.

http://selucky.blog.idnes.cz/c/319895/Deficity-zdravotnictvi-v-Cechach-z-pohledu-svobody-obcana.html

+2/0
29.12.2013 21:13
Foto

J78a51n 66R46á95ž 9262219559227

R^

+1/0
29.12.2013 22:54
Foto

V75l52a68s32t55i58m24i18l 31P44e26v91n57ý 6808113735115

Jak si zaplatí léčbu lidé s vrozenou vadou, nebo lidé vyžadující dlouhodobou léčbu obecně? Pojišťovny nemají nejmenší zájem ani důvod pojistit nikoho, kdo není zdravý.

+1/0
29.12.2013 20:56
Foto

Urza 4561161744360

Buď si to zajistí sami/za pomoci rodiny, nebo skrze charitu....

Plus je tu ještě jedna možnost: pojištění dítěte před narozením a ještě před zjištěním, jaké má vady; takový produkt pochopitelně teď neexistuje, neboť o něj není zájem (kvůli tomu, jak funguje náš systém "pojištění" teď), ale umím si představit, že na volném trhu by o něj zájem byl.

0/−1
30.12.2013 3:00
Foto

M22i56r44o34s35l98a48v 42M46a33c77e53k 5141905430722

Tak vida, autor brojí proti zdravotním pojišťovnám a navrhuje řešit situaci ve zdravotnictví pomocí zdravotních pojišťoven. To celkem nepřekvapuje, je to typicky liberální řešení ; tito myslitelé navrhují léčit neduhy současného systému tím, co je způsobilo.

+1/−2
29.12.2013 20:24
Foto

J49a51n 98R59á40ž 9102519229777

Hele kluku z kolotoče. Problém je v tom,ze zdravotní pojišťovny nejsou pojišťovny, ale jen správci, kteří rozdělují zdravotní daň. Ale pochopit to chce víc myslet a to na kolotoči zřejmě nejde.

0/0
29.12.2013 22:57
Foto

J86i92ř85í 45S31e24l63u48c46k48ý 7408229874307

No fakt je, že se mu ty myšlenky nějak točí v kruhu

0/0
30.12.2013 2:29
Foto

Urza 4321251684880

Prosím, přečtěte si to znovu a pozorně.

Nejde vůbec o to, že bych jednou brojil proti pojišťovnám a podruhé jimi chtěl situaci ve zdravotnictví řešit. Zapomeňte na chvilku na pojmenování, čemu všemu se říká "zdravotní pojišťovna" a zkuste přestat škatulkovat.... pak Vám totiž vyjde, že brojím proti násilím vynucené účasti všech v nějakém systému, který je řízen násilně vnucenými pravidly shora, a navrhuji situaci řešit systémem dobrovolným, jehož pravidla nejsou vnucována shora.

0/0
30.12.2013 2:57
Foto

J96a91r24o13m75í19r 40H37l17u64b74e76k 9804550915227

Pane Urzo již jsem tyto články četl na D-Fens a sám jsem přispěl svými podněty zde na i Dnes. Máte naprostou pravdu.

+3/0
29.12.2013 20:13
Foto

Urza 4561211554560

Děkuji.

0/0
30.12.2013 2:51

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz