Děkujeme za pochopení.
P11e25t95r 48H16á20l93a
Řeší se zde vše odděleně od právního systému. Pochopitelně je třeba se zajistit a každý rozumný člověk na vesnici by si zajišťoval příjezdovou cestu, ovšem i kdyby se nějak podařilo zlému magnátovi skoupit celé okolí a odříznout vesnici - ta by se mohla domáhat svých práv soudní cestou. A to nepochybně efektivněji, než v současném systému.
J42i52ř90í 55Ř85e51z56n27í78k
Dnes v TV je takový pěkný příběh ze stateless society. 7 statečných.
Urza
No, je to sice po všech směrech pohádka, romanticky naivní pohádka, nicméně je to dobrý film xD
J72i48ř89í 97D36o66l53e89ž93a10l
10 vesnic mezi nima pouze silnice. Když ty silnice bude vlastnit jeden člověk, tak je to vlastně absolutní vládce. Bez jeho povolení se nikdo nikam nedostane a postavit konkurenční cesty nelze protože by musely křížit s těmi současnými.
Urza
Opět jako u Vašeho předchozího příspěvku: Jak taková situace nastane? Neříkám, že nastat nemůže, ale vyžaduje to, aby mnoho lidí podělalo mnoho věcí, bylo velmi hloupých, jeden toho využil a byl neskutečně chytrý.... ne, že by se to stát nemohlo, ale pokud předpokládáte tisíce úplně blbých lidí/ignorantů a proti nim jednoho velmi inteligentního a schopného, odrbe je i ve státu.
A i kdyby, tak:
Krom silnic existují ještě železnice, lodní doprava, letecká doprava; krom křížení existují ještě třeba tunely....
J34i10ř29í 26D66o36l51e48ž37a94l
1 město, 1 mil. obyvatel kteří mají rozděleny 2 mil. chodníků.jak by to vypadalo?
1 důležitý most, majitel přepálí cenu za přejezd, může to dopadnot jinak než jeho likvidací?
Mám domek a k němu vede jediná cesta, která neni moje co s tím?
At se snažím jak chci, Váš koncept mi přijde naprosto absurdní.
Urza
1 milion obyvatel na 2 miliony chodníků? Jednak ŠÍLENĚ NEPRAVDĚPODOBNÉ a jednak i kdyby, není Vaše otázka jasná, protože neříkáte, jak jsou ty chodníky rozděleny.
Důležitý most: Ano, může to dopadnou jinak než likvidací (ať už majitele, nebo mostu); může to dopadnout tak, že se z dalšího nedůležitého mostu stane důležitý, případně bude nějaký nový důležitý most postaven.
Máte domek, ale vede k němu cesta, která není Vaše: Dostat se do takové situace bez toho, abyste měl také s majitelem silnice smlouvu o tom, že silnici můžete využívat (a že tato podmínka přechází i na případné další majitele cesty), je šíleně nepravděpodobné, skoro až nemožné, nejste-li úplný idiot.
Můj koncept Vám připadá absurdní zejména proto, že předpokládáte, že se budou všichni chovat nějak retardovaně. Například že někdo koupí domek, ke kterému vede cizí cesta bez toho, aby si ošetřil možnost využívání té cesty.... jo, to se může stát teď, protože lidé spoléhají na stát, když na něj spoléhat nebudou, ohlídají si to sami. Nebo že bude milionové město, ve kterém někdo postaví dva miliony chodníků? Opět úplně padlé na hlavu. K čemu by byly dva chodníky na jednoho člověka?
J11i25ř90í 97Ř24e51z78n66í98k
Kdyby nebylo státu, tak by neexistovaly silnice, ba ani ulice, protože by vůbec nevznikla po nich poptávka, která byla dána potřebou zvýšit efektivnost obrany daného území, základ evropské sílniční sítě tvoří silnice postavené v dobách Říše římské. Teprve na tuto bezpečnostní potřebu navázal obchod atd.
Urza
Takže chcete říci, že KAŽDÁ JEDNOTLIVÁ silnice vznikla za účelem zefektivnění obrany daného území a až druhodně se začala využívat pro obchod? Tedy žádná silnice nevznikla kvůli obchodu?
Pokud ne, mýlíte se.... a pokud ano, tak vlastně taky, jen v něčem jiném.
M70a19r77t68i37n 22M44i70k16o53l15á84š92e22k
New Directions in Road Privatization http://mises.org/journals/scholar/road.pdf
F36r34a28n43t13i29š32e83k 18M95a11t96ě20j74k55a
M75a52r31t67i11n 58M17i87k67o24l36á91š34e86k
"A co pravidla silničního provozu? Ta by stanovoval vždy majitel každé pozemní komunikace." No to by tak hrálo, aby majitel určoval pravidla. Zaplat bůh, že ten stát máme ( http://libinst.cz/Files/KqLFy4r2/profile/2473/block_zacpy.pdf ), protože jinak by to vypadalo takhle: ( http://www.youtube.com/watch?v=NINOxRxze9k&feature=share )
F17r13a64n73t94i17š74e47k 75K85š11í80r
Jednak na tom videu nevidím nic strašného, jde o tzv. sdílený prostor, který se opět začíná na určitých místech zavádět na místo světelných křižovatek. A pak výhodou svobodné společnosti je to, že si dokáže velmi rychle vyselektovat takový řád, který bude výhodný pro všechny zúčastněné
- Počet článků 24
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 586x
Mezi mé největší zájmy patří rodina (manželka a tři děti), fantasy a sci-fi (tvorba a hraní her, čtení knih, čtení a psaní povídek, sledování filmů), práce a přemýšlení (o Bohu, politice, společnosti, ekonomii). Jsem libertarián-anarchokapitalista; rád na toto téma píši články zejména pro Mises Institut.